Nga Redaksia:
Qeveria shqiptare ka shpallur me bujë një tjetër projekt: “Rrjeti kombëtar i transportit publik dhe i gjelbër”, pjesë e programit për Infrastruktura Moderne nën shtyllën “Rritja ekonomike e qëndrueshme”. Në letër, ky projekt duket si hap drejt modernizimit: ngritja e shoqërisë shtetërore MobAl, 100 autobusë elektrikë, sisteme elektronike biletash dhe GPS, si dhe transport shkollor e turistik.
Por shqiptarët i njohin mirë këto skenare: janë parë dhe dëgjuar shumë herë, e çdo herë kanë përfunduar në zhgënjim, korrupsion dhe beton të paligjshëm.
MobAl – një tjetër “gropë e zezë” për militantët
Shoqëria e re shtetërore MobAl paraqitet si “Agjenci Kombëtare për Transport Publik”. Por shqiptarët e dinë çfarë do të thotë kjo: vende pune për militantët e partisë, poste për klientelën dhe tendera për oligarkët. Nuk është hera e parë që qeveria ngre institucione të reja vetëm për t’i përdorur si bunker politik. Mjafton të kujtojmë dhjetëra agjenci “të përkohshme” që u kthyen në gropa pa fund për paratë publike.
100 autobusë për një vend të tërë – një dekor propagande
Qeveria premton 100 autobusë elektrikë për gjithë Shqipërinë. Vetëm Tirana ka nevojë për mbi 300 për një transport minimalisht normal. Atëherë çfarë vlere kanë këto 100 copë për një vend me 3 milionë banorë? Janë njësoj si premtimi i Ramës për 100 fshatra turistike, ku realiteti mbeti: fshatra bosh, të braktisur nga rinia, ndërsa propaganda shfaqte imazhe me “sheshe franceze” në periferi.
Teknologjia e biletave – mashtrimi i radhës
Sistemet elektronike të biletave dhe GPS premtohen si transparencë dhe menaxhim modern. Por shqiptarët e dinë se ç’ndodh: çdo projekt digjital i Ramës është shndërruar në mashtrim dhe korrupsion. Kujtoni:
Portalet digjitale, që duhej të lehtësonin shërbimet publike, janë kthyer në një labirint ku qytetarët detyrohen të paguajnë ryshfet për të marrë përgjigje.
Sistemi i gjobave elektronike, që premtonte drejtësi në qarkullim, u bë thjesht një makineri gjobash për të mbushur arkën e shtetit.
Projekti i kartës inteligjente të transportit në Tiranë, i shpallur me pompozitet, mbeti në sirtarët e Bashkisë.
Pra, çfarë garancie ka se edhe ky sistem nuk do të përfundojë si një tjetër tender i fryrë për kompanitë klienteliste?
Premtimet sociale – përralla të stërpërsëritura
Qeveria flet për uljen e braktisjes shkollore dhe reduktimin e pabarazive. Por realiteti është krejt ndryshe:
Në veri e jug, nxënësit ende ecin kilometra të tëra në këmbë për të arritur në shkollë.
Shumë shkolla mbyllen çdo vit për shkak të emigracionit dhe rënies demografike.
Transporti publik në qytete është i pasigurt, me autobusë të tejmbushur dhe tarifa të larta.
Në vend që të ulë pabarazitë, politika e qeverisë vetëm sa i thellon ato. Propaganda e “arsimit të barabartë” është po aq boshe sa propaganda e Teatrit të ri Kombëtar, që përfundoi si një krim urbanistik për të mbushur xhepat e ndërtuesve.
Një tjetër shfaqje për kamerat
“Rrjeti kombëtar i transportit publik dhe i gjelbër” tingëllon si një hap i madh përpara, por është vetëm një shfaqje për kamerat, një dekor i gjelbër mbi një realitet të zi. Si Unaza e Madhe e Tiranës që u kthye në simbol korrupsioni, si projekti i 300 mijë vendeve të punës që nuk erdhën kurrë, si qytetet digjitale që ekzistojnë vetëm në broshurat e qeverisë – edhe ky projekt rrezikon të mbetet një fasadë, ndërsa shqiptarët vazhdojnë të përballen me rrugë të shkatërruara, transport publik të turpshëm dhe një shtet që punon vetëm për oligarkët.
Deri sa shqiptarët të shohin autobusët elektrikë realisht në rrugë, nxënësit në fshatra të hipin falas në transport dhe biletat të mos jenë thjesht burim ryshfeti, ky projekt është vetëm një tjetër gënjeshtër elektorale e qeverisë Rama.
Ky material është pronë e Patriotikmedia.al dhe është i mbrojtur nga ligjet për të drejtën e autorit. Ndalohet riprodhimi, apo publikimi i plotë apo i pjesshëm i këtij materiali pa lejen e shkruar paraprakisht nga redaksia. Shkelësit do të përballen me pasojat ligjore sipas legjislacionit në fuqi.